Våren är kärlek!

Denna årstiden på året är så fruktansvärt skön. Känslan att komma från vintern och gå in i varma vår dagar är wuunderbar! Det har varit två riktigt fina vårdagar, varav en jag va helt ledig och en som jag jobbade på. Igår va jag ledig o började morgonen med ett tidigt träningspass. Vi körde på bra och jag fick bollen inkörd i halva magen en gång, och de va fett me skönt! Efter detta så passade jag på o va ute i det fina vår vädret och tog med mej mina hundar på promenad. Släppte dom lös ute på en liten väg men Milton blev sugen på att valla kossor så jag fick springa efter han och koppla han igen. Tur att det fanns ett el stängsel som han fick stanna vid. Gibson skötte sej som vanligt bra, förutom att han va tvungen och dyka ner i diket som va fullt med vatten. Hundarna fick hälsa på några av mina vänner och det tyckte dom som vanligt va kul. På kvällen så åkte jag o Sam ner på stan för att titta på safemodes spelning, och den va skön. Lyssnade även på några andra band och hade förövrigt sjukt kul vissa stunder. Vi hookade upp med Lasse där oxå och stack iväg och käkade senare. Efter det åkte ja o Sam hem till honom och pysslade med et ena och det andra. På vägen hem så svängde jag förbi Freddan och kikade på hans nya soffa som han inskaffat sej under dagen. Ett fint kap som gjorde sej bra i hans lya. Stannade där någon min och åkte sedan hem och sov.

Idag har det varit en lika fin dag ute, men jag har dock behövt titta på det fina vädret genom vålas skyltfönster. När ja kom hem så kände ja att magen knep lite men ja åkte ändå iväg till gymet med Hanse och väl där så försvann verken på dirr. Ännu ett bra träningspass, och det känns som att dom flesta blir det nu för tiden. Kul att man alltid ser folk som man känner och pratar med roligt folk vid nästan varje träningspass. Idag hade vi väldigt roligt åt Canizares ryck inne vid fria vikt rummet då han välte om kring prylarna och skylde på oss, och Malla sprang som vanligt runt i sina rosa trikåer. Frank o Lasse brukar vi oxå stöta på. När ja kör dom tidiga passen med Vicky så är det Ante som vi brukar korsa i trappen iaf.

Just nu känner jag helst av allt skulle vilja vara helt ledig imorn. Om vädret hade varit lika fint som dom senaste dagarna så hade jag satt på mej mjukis kläder och någon go jacka, tagit bilen och åkt till havet helt själv. Tagit  en termos med varm choklad och nån god macka med mej. Väl där hade jag suttit och funderat och bara lyssnat på vågorna och kanske haft med mej ett mode magasin och bläddrat i. En stund för att fundera på tankar som finns där uppe i skallen och bara för att varva ner en dag. Meen jobb står på schemat imorn, så icke sa nicke till den idén imorn iaf =)

Tack för ikväll! Hej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jonas jonas känner du min ande i gymmet lr?

2009-03-18 @ 22:17:52
Postat av: strage

jag gör dock inte det..

2009-03-18 @ 22:24:01
URL: http://jonasstragefors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0